5 juli 2011

Jordgubbskaka


Nu har det semestrats igen. I år med ständigt uppkoppad surfmobil genom alla Wi-Fi:s man numera har tillgång till nästan överallt. Så via en retweet kom jag i kontakt med receptet på Italian Strawberry Tart en afton. Sittandes i skymningen på en balkong vid Egeiska havet slukade jag varenda smula text och bild i blogginlägget - jamengud vilken snygg blogg överhuvudtaget! Så vad var väl en vidunderlig solnedgång i Medelhavet live jämfört med intensiv tankeverksamhet kring färska jordgubbar som trycks ner i kaneldoftande sockerkakssmet?  Jepp. Solnedgången 0 - Kakan 1. 

Väl hemma igen skred jag omedelbart till verket. Det var knappt så jag hann trampa ur flip-flopsen innan ugnen drogs igång och vispskålen rotades fram. Receptet var mycket trevligt. Bara jag räknat om alla mått var det enkelt att följa instruktionerna. Och visst. Kakan blev faktiskt god, kanel och jordgubbar funkar bra ihop. Allra godast var den nybakad och ljummen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar