6 juli 2011

Restaurang Erato i Katapola

För några veckor sedan åt jag middag på den här lilla restaurangen i byn Katapola på Amorgos. Och det var fantastiskt gott och trevligt i all sin enkelhet. Så om du stiger i land här och undrar vilken av restaurangerna längs kajkanten du ska välja - gå till Erato nästan längst ut till höger.

Läs mer om Amorgos på "Kalimera - ditt fönster till Grekland", en jättebra portal med tonvis av bra information om man ska ge sig ut och öluffa.

PS. Ja, så här var det ju. Egentligen. Jag fotade Eratos uteservering tidigt om morgonen när vi var på väg till färjan var bara för att jag inte skulle glömma bort var i hela Kykladerna jag åt den godaste pizzan jag ätit i precis hela mitt långa liv. Och det var jag ju lite för fin i kanten för att skriva först. Men nu vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar